Messaggi per lo sciopero del 22 giugno: WFTU - Ufficio Regionale Europeo

European Regional Office of WFTU
message of solidarity to USB on the 22nd of June strike.

Today, while the crisis of the capitalist system is becoming increasingly deeper, the exponents of capital's interests in the European Union are using the crisis to intensify the pressure on working people and their rights, to abolish historical gains achieved through struggles and sacrifices.

For us, the fierce attack against working people's rights such as social security, collective agreements and the right to organize and strike is unacceptable.
In the current difficult conditions for workers, mutual support, the expression of solidarity, coordination of action multiplies the strength of the working class.

The European Regional Office of World Federation of Trade Unions expresses its full solidarity and support of the European class-based Trade Union Movement with the Italian class-orientated trade union movement and the 24-hour all-workers mobilization that has been announced for 22nd June and calls on all the class forces in Europe to express their solidarity.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ufficio Regionale Europeo FSM
Messaggio di solidarietà alla USB per lo sciopero del 22 giugno

Oggi, mentre la crisi del sistema capitalista sta diventando sempre più profonda, i rappresentanti  degli interessi del  capitale nell'Unione europea stanno utilizzando  la crisi per intensificare la pressione sui lavoratori e i loro diritti, per  abolire le conquiste storiche ottenute attraverso lotte e sacrifici.
Per noi, l'attacco feroce contro i diritti  dei lavoratori quali la sicurezza sociale, i contratti collettivi e il diritto di organizzarsi  e scioperare è inaccettabile.

Nelle condizioni attuali difficili per i lavoratori, il sostegno reciproco, l'espressione della solidarietà,  il coordinamento delle azioni moltiplica la forza della classe operaia.

L'Ufficio Regionale Europeo della Federazione  Sindacale Mondiale esprime la sua piena solidarietà e il sostegno del movimento sindacale di classe europeo al  movimento sindacale di classe italiano e alla mobilitazione di 24 ore di  tutti i lavoratori  che è stata annunciata per il 22 giugno e invita tutte le forze di classe in Europa ad esprimere la loro solidarietà.